Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

نقطه ضعف کرونا پیدا شد

نقطه ضعف کرونا پیدا شد

دانشمندان دانشگاه دولتی ریورساید کالیفرنیا (UC Riverside)  چیزی که می‌تواند مهمترین آسیب‌پذیری بر ویروس کرونا (کووید)‌ باشد را افشا کرده‌اند.

دانشمندان تشخیص دادند که این ویروس برای تکثیر خود به شدت به پروتئین‌های انسانی خاصی وابسته است. این اکتشاف احتمال دارد راه را برای درمان‌هایی هموار کند که می‌تواند از ایجاد بیماری توسط ویروس کووید(کرونا) در افراد جلوگیری کند.

این مقاله تحقیقاتی در مجله Viruses منتشر شده است و نقش مهم پروتئینی به نام «N» در ویروس کووید را برجسته می‌کند. این پروتئین که باعث فرآیند تکثیر ویروس میشود، نمی‌تواند به‌طور مستقل کار کند و برای رسیدن به هدف خود به حمایت سلول‌های انسانی نیاز دارد.

اهمیت این یافته شامل یک فرآیند بیولوژیکی اساسی است و همین عوامل باعث هوشمندی ویروس کووید می‌شود و از یک فرآیند خاص به نام SUMOylation استفاده می‌کند. این فرآیند پروتئین N ویروس را به محل مناسبی در داخل سلول‌های انسانی هدایت می‌کند.

زمانی که پروتئین به درستی قرار گرفت، شروع به تکثیر ژن‌های ویروس، ایجاد ذرات عفونی جدید و پیشبرد تهاجم می‌کند و محققان اظهار کردند که در مکان اشتباه، ویروس نمی‌تواند ما را آلوده کند.

قابل توجه است که تحقیقات قبلی وابستگی مشابهی را در ویروس‌های آنفلوآنزای A و آنفلوآنزای B شناسایی کرده است. هر دوی این سویه‌های رایج آنفلوآنزا نیز برای تکثیر به فرآیند SUMOylation متکی هستند.

این مطالعه اخیر این ایده را دوباره تأیید می‌کند که مسدود کردن دسترسی کووید به این پروتئین‌های انسانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را برای خنثی کردن ویروس تقویت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *