Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

عوارض‌های دارویی که باید جدی گرفت

عوارض‌های دارویی که باید جدی گرفت

سر درد یکی از رایج ترین عوارض جانبی استفاده از داروها می‌باشد که خیلی‌ ها به آن اهمیت نمی‌دهند که امکان دارد به خاطر مصرف زیاد یک دارو مثلاً مسکن به وجود آید یا حتی در بعضی موارد، بعد از مصرف داروهای بدون نسخه هم اتفاق خواهد افتاد.

با بعضی از عارضه‌های جانبی مصرف داروها که هرگز نباید از آنها را چشم پوشی کرد، آشنا شوید.

داروها باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته ای می‌ شوند که ممکن است خفیف یا حتی شدید باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که از قبل عوارض جانبی داروها را بشناسیم و بدانیم که با سلامتمان چه کار می کنند و بعد؛ از آن ها استفاده کنیم. در این قسمت چندین عارضه جانبی مصرف داروها را به شما می گوییم که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

«اضطراب، افسردگی و افکار مربوط به خودکشی»

خیلی از داروها که برای درمان افسردگی و اضطراب مصرف می شوند، خودشان می توانند عاملی برای اضطراب و افسردگیِ شدیدتر و بیشتر مخصوصاً در افراد جوان تر باشند. داروهای ضد افسردگی یک نوشته سیاه رنگ روی جعبه خود دارند که در مورد خطرات ایجاد افکار تمایل به خودکشی در آن صحبت کرده است که این علائم را هرگز نباید نادیده گرفت.

 

«سرگیجه»

سرگیجه یکی از عوارض جانبی جدی داروها است که نباید آن را نادیده بگیرید. تعدادی از داروها هستند که باعث سرگیجه می‌شوند؛ برای مثال داروهای ضد افسردگی، ضد دیابت، ضد التهاب، داروهای قلبی عروقی، مسکن‌ ها یا داروهای فشار خون جزء این دسته هستند.

 

«سر درد»

سر درد جز رایج ترین عوارض جانبی مصرف داروها می‌باشد که خیلی‌ ها به آن توجهی نمی‌کنند که ممکن است به خاطر مصرف زیاد یک دارو مثلاً مسکن ایجاد گردد یا حتی در برخی از موارد؛ بعد از مصرف داروهای بدون نسخه هم اتفاق خواهد افتاد.

 

«حساسیت پوستی»

اگر هنگام استفاده از دارو علائم حساسیت و قرمزی پوست را دیدید، نباید این علامت را نادیده بگیرید. امکان دارد به آن دارو آلرژی داشته باشید؛ همچنین ممکن است تاول، جوش یا قرمزی نیز روی پوست خود مشاهده کنید که حتماً باید به پزشک مراجعه و اطلاع رسانی شود.

 

«تپش قلب»

اگر تپش قلب احساس کردید، حتماً به پزشک مراجعه کنید؛ امکان دارد به خاطر مصرف یک داروی خاص باشد. تپش قلب به دلیل مصرف دارو امکان دارد همراه با سرگیجه، سردرگمی، تنگی نفس و درد قفسه سینه نیز باشد و عموما در بین افرادی که داروهای مربوط به آسم و فشار خون، قلب و تیروئید استفاده می ‌کنند رایج تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *