Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

درخواست برگزاری مراسم شب های قدر به صورت مجازی/ (آخرین وضعیت واکسن)

درخواست برگزاری مراسم شب های قدر به صورت مجازی/ (آخرین وضعیت واکسن)

برگزاری مراسم شب های قدر به صورت مجازی
نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا خواستار برگزاری مراسم شب‌های قدر به صورت مجازی شد.

نادر توکلی گفت که “ما در پیک کرونا قرار داریم و این پیک حداقل تا یک الی دو هفته آینده ادامه دار خواهد بود” و “روند فعلی بیماری شیب افزایشی دارد اما مقدار شیب آن خیلی زیاد نیست”.

معاون درمان ستاد کرونا گفت که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلاتی وجود دارد و در این مورد به مغازه‌هایی که به شکل غیر رسمی فعال هستند و نیز به رستوران‌ها در تهران اشاره کرد.

براساس آخرین آمار روز گذشته ۳۸۵ نفر پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۹ هزار ۸۸۹ مبتلای جدید نیز شناسایی شد.

پیامک برای دریافت واکسن

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشته است که واکسیناسیون کرونا در ایران در چهار فاز برنامه ریزی شده که “برای هر فاز هم افراد دارای اولویت مشخص شده‌اند که تلقیح واکسن براساس این اولویت‌ها و با اطلاع رسانی پیامکی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود”.

به نوشته ایسنا “برای دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی نیست به مراکز بهداشتی مراجعه کنید و در صف بایستید و طبق اعلام مسوولان فقط منتظر اعلام و پیامک وزارت بهداشت باشید”.

پیشتر وزارت بهداشت اعلام کرد که فاز دوم واکسیناسیون برای افراد سالمند آغاز شده و آدرس سایتی هم برای ثبت نام اعلام شد که این موضوع باعث سردرگرمی شد و بسیاری از افراد برای ثبت‌نام و دریافت واکسن کرونا برای سالمندان‌شان راهی خانه‌ها و مراکز بهداشتی شدند.

پس از آن وزارت بهداشت اعلام کرد که چیزی به اسم ثبت‌نام برای واکسن کرونا وجود ندارد و این وزارتخانه “بر اساس اولویت‌بندی” برای تزریق واکسن کرونا به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند اما به نوشته ایسنا “باز هم شاهد ازدحام و ایجاد صف‌های متعددی در مقابل مراکز بهداشتی بودیم.”

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: “تا اوایل خرداد واکسن‌های داخلی ‘کوو ایران برکت ‘ و ‘کوو پارس رازی ‘ و واکسن تولید مشترک اسپوتنیک وی وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهند شد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *