Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

دلیل کمبود داروهای اعصاب و روان

دلیل کمبود داروهای اعصاب و روان

کمبود داروهای اعصاب و روان و روانپزشکی چالش جدی برای بیمارانش شده و  اعتراض انجمن علمی روانپزشکان هم بر انگیخته است. اما سازمان غذا و دارو اعلام کرده که کمبود این داروها به زودی رفع خواهد شد.

هفته پیش مجید صادقی، رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کمبود یا نایاب شدن ۲۵ قلم داروی موردنیاز این بیماران خبر داد، داروهایی از جمله  فلوکستین، لورازپام، ریتالین، ریسپریدون و…

آقای صادقی در این نامه تاکید کرده بود که قطع مصرف و تغییر ناگزیر این داروها برای بیماران تبعات جدی و ناگواری به همراه دارد و بیماران را با خطر بازگشت علایم شدید بیماریهایشان روبه‌رو کند.

حال سازمان غذا و دارو در واکنش به این کمبودهای داروی اعلام کرده که این سازمان همواره برای دسترسی آسان بیماران به داروی مورد نیاز تمام تلاش خود را به کار گرفته است ولی با توجه به چالش‌هایی از جمله مشکل تامین نقدینگی شرکت‌های تأمین کننده، تولید برخی از داروها مثل کلومیپرامین و مدافینیل به تعویق افتاده که به زودی رفع خواهد شد.

این سازمان تاکید کرده که بعضی از داروها مانند ترازودون و دوکسپین به مقدار قابل توجهی نسبت به سال قبل تولید شده و در دسترس قرار گرفته همچنین داروهایی مثل ماپروتیلین، ریتالین و شربت ریسپریدون که دچار عدم دسترسی بوده از طریق واردات و تولید داخل در کنار به هم طور کامل تأمین شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *