Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

افتتاح چندین مرکز درمان در جنوب استان فارس

افتتاح چندین مرکز درمان در جنوب استان فارس

معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان فارس از مراکز درمانی و پروژه های عمرانی حوزه درمان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، لارستان و گراش بازدید کرد. (سرطان)

به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به همراه دکتر مهدی یوسفی مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت در نخستین روز  این برنامه با حضور در شهرستان بختگان از پروژه های سلامت محور این شهرستان بازدید  کرد و از صدور مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان به مرکزیت آباده طشک، در آینده نزدیک خبر داد. 

وی همچنین از پروژه بازسازی مرکز درمان بستر امام هادی(ع) آباده طشک، پروژه احداث ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان بختگان، پروژه بیمارستان در حال ساخت شهرستان نی ریز، بیمارستان امام خمینی(ره) در شهرستان استهبان، پروژه بیمارستان در حال ساخت داراب و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و مرکز درمان بستر در حال ساخت جنت شهر این شهرستان بازدید و همچنین روند خدمت رسانی در مرکز خدمات جامع سلامت شهری بختگان که پنج مرکز خدمات جامع سلامت روستایی را تحت پوشش دارد، را مورد بررسی قرار داد. 

معاون درمان وزیر بهداشت در دومین روز سفر خود با حضور در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش از پروژه‌های بهداشت و درمانی این مجموعه بازدید و پس از حضور در مرکز رادیوتراپی و کلینیک های بیمارستان در جلسه هیات رئیسه جهت تجلیل از خیرین این شهرستان حضور یافت. دکتر جان بابایی در حاشیه این بازدید گفت: تبدیل گراش به قطب درمان سرطان، یک نقطه قوت برای کشور است و وزارت بهداشت هم حمایت خواهد کرد، همچنان که تا کنون نیز برای صدور مجوزها و خرید تجهیزات حمایت کرده و بعد از این نیز  همراه خواهد بود.  

دکتر جان بابایی افزود: در شهرستان گراش با توجه به اینکه رییس دانشکده جراح سرطان است و تیم خوبی در حوزه سرطان دارند و با توجه به حمایت نماینده و انگیزه بالای خیرین، این شهرستان می تواند قطب درمان منطقه شود و قطعا برای جنوب کشور شرایط بسیار خوبی است.  

وی در نشست با هیات رییسه و خیرین حوزه سلامت با توجه به انتقادهای موجود در مورد استفاده از ظرفیت خیرین گفت: نقدهایی که در مورد استفاده از ظرفیت خیرین در کشور وجود دارد ، نقد درستی است و از پتانسیل خیّرین به درستی استفاده نمی شود. اگر این پتانسیل به خوبی در کشور شناسایی و استفاده شود قطعا مشکلات مردم کمتر خواهد شد.  

وی با بیان اینکه گاهی وقت ها فکر میکنیم باید همه خدمات در مرکز استان و مرکز کشور انجام بگیرید در حالی که باید به ظرفیت های هر منطقه توجه کنیم تصریح کرد: در گراش خیّر بزرگواری کاربزرگی را شروع کرده و دیگر خیرین عزیز هم کار این بزرگوار را ادامه می دهند که بسیار ارزشمند است. 

هم اکنون کسی فکر نمی کرد این میزان جراحی سرطان و انجام شیمی درمانی در گراش انجام شود و یا پیشرفته ترین دستگاه رادیوتراپی در گراش نصب شود، ولی آمار ارائه شده امروز یعنی چندین هزار عمل جراحی سرطان و هر مرحله ۱۰۰ شیمی درمانی در گراش برای کل مردم منطقه،  نشان از اعتماد مردم منطقه به خدمات درمانی گراش است و این ظرفیت و اعتماد در حوزه درمان سرطان در گراش وجود دارد که باید توسعه یابد.  

وی تصریح کرد: تمامی خدمات به بیماران سرطانی، مثل غربالگری، جراحی، شیمی درمانی در این منطقه فراهم است و بزودی رادیوتراپی نیز برای بیماران انجام می شود،   پیگیری و تحت نظر گرفتن بیماران نیز در حال انجام است و ان شالله با حضور و همت خیرین بحث توانبخشی بیماران سرطانی نیز دنبال خواهد شد زیرا هزینه های درمان سرطان بسیار بالاست و اگر مردم به بخش های خصوص برای درمان سرطان مراجعه کنند دچار مشکلات مالی می شوند، لذا خیرین عزیز می توانند هزینه را برای بیماران تعدیل کنند. 

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: شهرستان گراش گام های خوبی برای درمان سرطان برای کل مردم منطقه برداشته است و باید نگاهمان، نگاه بلندتری باشد، چون اولین گام اعتماد مردم بود که این اعتماد شکل گرفته است لذا با توجه به این شرایط، باید بستری را فراهم شود که در این مرکز بزرگ منطقه ای سرطان،  تمام خدمات، حتی تولید علم و دانش صورت گیرد. 

وی همچنین با حضور در مراسم کلنگ زنی بیمارستان فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی خیرساز شهرستان خنج با بیان اینکه امیدواریم از  پروژه مذکور تمام منطقه بهره مند گردند گفت:  استان فارس استان بزرگی است و دسترسی مردم به مرکز استان دشوار می باشد به همین دلیل نیازمند این مراکز منطقه ای هستیم تا بسیاری از خدماتی که مردم در مرکز استان یا پایتخت از آن بهره مند می شوند در همین مناطق ارائه شود.  

وی در بازدید از پروژه های بهداشتی شهرستان اوز نیز به توسعه بخش هایی از بیمارستان امیدوار اوز با استفاده از توان خیرین و نیز آغاز ساخت بیمارستان جدید خیرساز راهپیما در اوز اشاره نموده و بر حمایت وزارت بهداشت در تامین تجهیزات این مراکز جدید تاکید کرد. 

دکتر جان بابایی همچنین در ساعات پایانی سفرش در لارستان بخش ۳۰ تختخوابی کرونا خیر ساز را مورد بهره برداری قرار داد و اظهار داشت: در آینده با رفع ویروس منحوس، این بخش نیز به منظور گسترش بخش اورژانس، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  همچنین بخش اسکان 9  واحدی پزشکان PICU بخش ICU اطفال، اورژانس و چندین پروژه های خیرساز دیگر با حضور معاون درمان وزیر بهداشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *