Tehran - Jordan.str - East Atefi.str - No24
02126353697
info@vismanpharmed.com

احتمال توقف خطوط تولید شربت‌ با کمبود «کپ»

احتمال توقف خطوط تولید شربت‌ با کمبود «کپ»

به گزارش روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، جلسه بررسی مشکلات تامین مواد تولیدکنندگان شربت و سوسپانسیون بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ دی با حضور دکتر محمد پیکان‌پور (مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو)، مدیران اداره کل دارو، تولیدکنندگان شربت و سوسپانسیون، تولیدکنندگان شیشه و درب بطری‌های دارویی و تولیدکنندگان آلومینیوم در محل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران برگزار شد.

در این جلسه تولیدکنندگان شربت و سوسپانسیون ، مشکلات خود را که مهم‌ترین آنها کمبود نقدینگی جهت خرید مواد اولیه بود، بیان کردند.

یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان کمبود درب شیشه‌های شربت بود که باعث توقف خط تولید کارخانجات و در آخر باعث کمبود داروها در بازار می‌شود.

همچنین در این جلسه شرکت‌های تولیدکننده درب بطری دارو نیز مشکلاتی را مطرح کردند که از جمله این مشکلات میتوان به تامین آلومینیوم مورد نیاز خطوط تولید اشاره داشت. به گفته این تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمت آلومینیوم، شرکت‌های تولیدکننده با مشکل کمبود نقدینگی جهت خریداری نقدی آلومینیوم دست و پنجه نرم میکنند.

از طرفی نماینده شرکت تولیدکننده آلومینیوم در این جلسه اعلام کرد که هیچ مشکلی بابت تامین آلومینیوم شرکت‌ها وجود ندارد و اگر شرکت‌ها سیاست‌های خود را اعلام کنند و مشخص شود در طول سال در هر ماه چقدر آلومینیوم نیاز دارند، میتوان مقدار آلومینیوم درخواستی را تولید و برای آنها ارسال کرد ولی در مورد افزایش قیمت با توجه به افزایش قیمت شمش آلومینیوم ، تغییرات قیمتی محصولات اجتناب‌ناپذیر است.

همچنین شرکت تولیدکننده شیشه‌های دارویی در این جلسه از اختصاص کوره‌های بیشتر برای شیشه‌های دارو خبر داد. تغییر کاربری این کوره‌ها که تا پیش از این برای تولید بطری‌های مورد استفاده در صنایع غذایی استفاده می‌شد، ظرفیت تولید بطری‌ دارو را در این مجموعه را ۲ برابر کرده است. بر این اساس تولید سالانه ۷ هزار تن بطری دارو در سال، هم‌اکنون به بیشتر از ۱۵ هزار تن در سال رسیده است.

این تصمیمات در پایان جلسه بررسی مشکلات تامین مواد تولیدکنندگان شربت و سوسپانسیون، با توجه به مشکلات بیان شده، گرفته شد:

•در جلسه‌ای با حضور مدیران مالی شرکت‌های تولیدکننده شربت، بهای تمام شده محصولات مشخص شود و طبق یک جدول قیمت‌های پیشنهادی برای سازمان جهت اصلاح قیمت ارسال شود.
•سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کند برای تولیدکنندگان درب بطری حد اعتباری در نظر بگیرند تا مشکل تامین آلومینیوم آنها حل شود.
•سازمان غذا و دارو به شرکت‌ها اعلام کند در سال چه میزان شربت نیاز دارد تا تولیدکنندگان کپ بتوانند سیاست خود را مشخص کنند و سفارش آلومینیوم دهند.
•جلسه‌ای با شرکت‌های پخش درخصوص پرداختشان به شرکت‌های تولیدکننده برگزار شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *